Når du har scannet din brik, og du ser denne besked, så kan det skyldes et par ting.
Din brik er spærret
Hvis din brik er spærret, vil du få denne besked, når brikken scannes på betalings systemet efterfølgende.
Ofte ser vi, at man som bruger kan have forlagt brikken på et tidspunkt, har fået sig en ny og derved spærret den gamle brik. Mange finder brikken igen, men den kan altså ikke bruges før at den åbnes for igen.
Dette er en sikkerhed, så brikken ikke bliver misbrugt, hvis den skulle lande i andre hænder end dine egne.
Hvis du selv har spærret brikken via din E-vaskeri konto, så skal du på samme måde ind og åbne for den igen.
Du logger ind på din konto, går ind i menuen “Mere” og vælger “Spær brik”. Her får du en oversigt over dine aktive og spærrede brikker. Åben her for den spærrede brik.
Brikken vil kunne bruges indenfor kort tid i vaskeriet.
Har du ikke selv spærret for den, men har fået Nortec eller din vicevært/administrator til det, så skal du kontakte os eller dem igen for at åbne for brikken.
Vær her opmærksom på, at vi hos Nortec kun kan hjælpe brugere i et kontant vaskeri, hvor brugeren selv overfører penge til kontoen.
Du har ikke adgang til vaskeriet
For at du kan få adgang til et vaskeri, tildeles du adgang fra dit boligselskab eller forening. Derfor gælder det for alle lejemål, at de kun kan benytte det eller de vaskerier som er bestemt på forhånd.
Står du i et vaskeri og ser beskeden “Du har ingen adgang” kan det derfor også skyldes at du står i et vaskeri hvor du ikke har fået tildelt adgang.
Dette kan vi hos Nortec desværre ikke hjælpe med, da beslutningen ikke tages hos os.
Vi kan dog hjælpe dig med at se, hvor du har adgang til, så du hurtigt kan komme videre.
Har du en bruger på E-vaskeri, kan du på din startside se hvilke vaskerier du har adgang til udover den eller dem du allerede bruger. Rul blot ned til punktet “Flere vaskerier”.