En aktiveringskode er en unik kode, som identificerer din konto hos os. Din aktiveringskode bruges også til at koble din vaskebrik til din konto.
Koden skal kun bruges én gang pr. brik, og det er når du skal benytte brikken første gang i vaskeriet.
Hvis du får udleveret din aktiveringskode af enten din vicevært/administrator eller os, så skal du bruge samme kode når/hvis du opretter din bruger på E-vaskeri. Hvis ikke du bruger den samme kode her, så vil din brik og E-vaskeri konto ikke være tilknyttet.
Ny bruger: Hvordan får jeg en aktiveringskode?
Måden du modtager en aktiveringskode afhænger af, hvordan du skal betale for dit vaskeriforbrug.
Hvis du er bruger af et kontant vaskeri (et vaskeri, hvor du skal sætte penge ind på din brik) skal du blot oprette dig som E-vaskeri bruger. I løbet af oprettelsesprocessen vil du få mulighed for at bestille en aktiveringskode, som så vil være synlig på din konto, når den er færdigoprettet.
Hvis du er bruger af et kredit vaskeri (et vaskeri, hvor du skal betale for dit forbrug sammen med din husleje) så kan du få din aktiveringskode oplyst af enten din boligadministrator eller ved at kontakte os. Vær dog opmærksom på, at vi kun kan oplyse denne til dig, hvis du kan oplyse dit lejemålsnummer til os. Et lejemålsnr. kan oftest findes på din lejekontrakt eller på en forbrugsopkrævning.
Eksisterende bruger: Hvor kan jeg se min aktiveringskode?
Du vil altid kunne finde din aktiveringskode, ved at logge ind på din E-vaskeri konto.
På din startside kan du finde den, når du ruller helt ned i bunden og trykker på “Vis aktiveringskode”.
På skærmen i vaskeriet kan du også se den aktiveringskode, som brikken er aktiveret med. Her finder du den ved at scanne brikken på betalingssystemet, og derefter trykke på brik-ikonet for at se oplysningerne.
Har du fået udleveret en helt ny brik, kan du altså ikke se koden på betalingssystemet i vaskeriet, da brikken aldrig har været aktiveret før.