Hvordan hjælper jeg en bruger godt i gang?

Søg

Ude på ladestanderen har vi beskrevet en hurtig guide til oprettelse. Her finder mange brugere den hjælp de har brug for, samt et telefonnummer til Nortec, hvis de har brug for hjælp til at komme videre.

Hvis ikke beboeren selv er kommet i gang, men henvender sig til vicevært/administrator, så guider vi dig her, til hvordan du får hjulpet beboeren godt i gang.

Til en start skal brugeren ind på den rette platform – her har vi tre muligheder:

  • Nortec Go
  • Nortec Charge
  • E-vaskeri (for kreditbetaling hvor der også er vaskeri)

appstore_apple.svg appstore_android.svg

 

Nortec Go

Nortec Go er udviklet på Montas platform, og rummer derfor en hel del features, som brugeren kan få glæde af. De har fx adgang til mere end 300.000 offentlige ladestandere når de er på farten i hele Europa. Se alle features herunder.

 

Er du i tvivl om hvilken join-code de skal have, så er du velkommen til at kontakte os, hvis ikke du kan finde den i det brugermateriale i fik udleveret ved opstart.
Joic-coden tilmelder brugeren til teamet, hvis det er en halv-offentlig eller lukket løsning i har valgt.

 

Nortec Charge

Nortec Charge er udviklet på E-vaskeri platformen, og har derfor samme struktur og modulopbygning. Nortec Charge gemmer dog også på lige så mange features som E-vaskeri, til stor glæde for brugerne.
På Nortec Charge får man det fulde overblik over sin konto, nem adgang til optankning, forbrugsoversigt og mange andre muligheder.

Enkelte steder skal brugeren have udleveret en aktiveringskode for at kunne oprette sig. Her kan du som vicevært eller administrator logge ind på Datpro, og finde koden til beboeren her eller oprette en kode, hvis du står med en ny indflytter.

 

E-vaskeri

Enkelte steder bruges E-vaskeri app’en også til ladestanderen. Grunden til at det kører over samme app, er fordi ladestanderen er kommet til en lokation, hvor vi i forvejen finder et vaskeri som har et EC Flextouch betalingssystem.
Her bruges app’en E-vaskeri, og den kan kobles sammen med Nortec Charge. I stedet for at have to app’s, lægger det hele derfor inde under E-vaskeri, så det er let og overskueligt for brugeren både at have styr på vaskeri og ladestander.

For oprettelse på E-vaskeri skal beboeren have udleveret en aktiveringskode fra vicevært eller administrator. Skal vi hos Nortec hjælpe, skal vi kende beboerens fulde lejemålsnr.
Forbruget på ladestanderen vil, ligesom vaskeriet, blive opkrævet på huslejen, og vi er derfor nødt til at få oprettet brugeren korrekt, og udlevere den aktiveringskode som passer til lejemålet.

 

Skal brugeren have en brik?

Det er ikke nødvendigt at have en brik, for at kunne starte ladestanderen.
Hvor du måske kender det fra vaskeriet, at man ikke kan starte en maskine uden en brik, er det ikke helt det samme ved ladestanderen.

På de tre platforme kan man tilslutte bilen direkte fra app’en og påbegynde opladningen med det samme.

Ønsker man en brik, så skal man endelig kontakte Nortec – så sender vi en uden beregning.

Var denne artikel en hjælp?

Har du stadig spørgsmål?
Vores kundeservice team er klar til at hjælpe dig.
contact-image