Står du med en ny beboer som skal have en brik til vaskeriet og som skal have hjælp til oprettelse af bruger på E-vaskeri eller www.vasketid.dk, så finder du her lidt hjælp.
Udlevering af ny brik
For at beboeren kan starte en maskine i vaskeriet, skal du udlevere en brik til vedkommende. Brikken kan enten være aflang eller rund – dette kommer an på hvilket betalingssystem der hænger i vaskeriet.
Hænger der en Flextouch betalingsskærm, så er det de aflange brikker der skal benyttes.
Hænger der et Easy betalingssystem, så er det de runde brikker der skal benyttes.
Når beboeren scanner sin brik på betalingssystemet, så skal brikken være koblet sammen med en konto, hvor forbruget kan blive betalt fra.
Her skal du være opmærksom på, hvordan betalingen i vaskeriet foregår.
Er det et kontant vaskeri, hvor beboerne selv står for at optanke penge på deres vaskekonto, så kan du blot udlevere en aflang brik til vedkommende og folderen ”Velkommen som bruger i vaskeriet”.
I folderen guider vi beboeren til at oprette sin bruger, aflæse deres aktiveringskode og vi hjælper dem med at få indbetalt penge på vaskekontoen.
Skal du udlevere en rund brik i et vaskeri med et Easy betalingssystem, så skal du være opmærksom på, at brikken skal være kodet i forvejen. Scan derfor gerne brikken på systemet i vaskeriet inden udlevering, så du er sikker på at den virker derpå. Er den kodet fra Nortec, vil du kunne se maskinerne med det samme. Er den ikke kodet, skal du selv kode den via programmet ITag på din computer.
Skal du udlevere en brik til en beboer i et kredit vaskeri, hvor forbruget afregnes på huslejen, skal du være opmærksom på et par vigtige punkter.
For at opkrævningen tilskrives det korrekte lejemål, er det meget vigtigt at du eller ejendommens administrator sørger for at kode en brik eller udlevere den korrekte aktiveringskode til beboeren.
En brik til et Easy betalingsystem skal kodes på lejemålsnr., og lige sådan skal en aflang brik aktiveres med en aktiveringskode tilhørende en konto på det aktuelle lejemålsnr.
Oprettelse af bruger
Alle brugere af både kontante- og kreditvaskeri har en bruger i vores administrationssystemer. Uden en online bruger kan forbruget ikke samles og afregnes.
For brugere af et kontant vaskeri er det nødvendigt at de opretter sig, for at kunne overføre penge til kontoen. Her kan du udlevere folderen "Velkommen som bruger i vaskeriet" til beboeren, da den informere om oprettelse samt overførsel af penge til vaskekontoen.
Har du en beboer, som af andre årsager ikke kan oprette sig online, så kan de sagtens få hjælp til at oprette en konto hos os. Her vil vi meget gerne, hvis du vil henvise dem til os, da vi så hjælper dem med at oprette en konto og oplyser dem muligheden for indbetaling.
Brugere af et kredit vaskeri er ikke nødsaget til at oprette en konto, da der ikke skal overføres penge til vaskekontoen inden brug. Så snart at brikken er aktiveret med rette aktiveringskode eller kodet på rette lejemålsnr., så kan den benyttes i vaskeriet.
Ønsker brugeren en bruger på E-vaskeri eller vasketid, så er de selvfølgelig meget velkomne til at oprette sig. Her kan de nyde godt af de mange features der sørger for at vaskeriet altid er lige ved hænderne. For oprettelse af bruger, kan de finde hjælp under kategorien ”Vaskeribruger”
Brugermateriale til beboeren
Vi har udarbejdet en folder som kan hjælpe beboeren med oprettelse af bruger på E-vaskeri, samt yderligere information om for eksempel overførsel.
Denne er tilgængelig til kontakt og kredit vaskerier.
Folderen hedder ”Velkommen som bruger i vaskeriet”, og kan bestilles uden beregning. Send os blot en mail med det antal du ønsker, vaskeriets adresse og adressen hvortil pakken kan sendes.